Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Ochrona danych osobowych

Inspektor Ochrony Danych (IOD) – Roman Janczyszyn
e-mail: rodo.resko@szczecin.lasy.gov.pl
tel.: 91 395 14 00

 

Zastępca Inspektora Ochrony Danych (ZIOD) – Oktawian Dudziak
e-mail: rodo.resko@szczecin.lasy.gov.pl
tel.: 91 395 14 00

 

Dokumenty aplikacyjne do pracy, złożone pomimo braku trwającego procesu rekrutacyjnego, są:

  1. w przypadku otrzymania oryginałów dokumentów urzędowych odsyłane do osoby, której dokumenty dotyczą
    lub
  2. niszczone bez informowania osoby aplikującej.

 

Klauzula informacyjna wynikająca z przepisów RODO

Szanowni Państwo!

Nadleśniczy Nadleśnictwa Resko, przywiązuje szczególną wagę do poszanowania Państwa prywatności oraz dokłada wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych, przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami.

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się zgodnie z obowiązującymi
w tym zakresie  przepisami, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2)  nazywanego dalej RODO.

 

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Nadleśnictwo Resko jest Nadleśniczy Nadleśnictwa Resko z siedzibą w Resku przy ul. Chopina 12,

72-315 Resko, tel.: +48 913951400, fax: +48 913951401,

adres e-mail: resko@szczecin.lasy.gov.pl (dalej jako: Administrator).

 

Inspektor Danych Osobowych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych pana Romana Janczyszyna;

w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: rodo.resko@szczecin.lasy.gov.pl

lub telefonicznie +48 91 395 14 00

Cel w jakim przetwarzamy Państwa dane osobowe i podstawa prawna takiego przetwarzania

Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:

  1. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynika­jących z przepisów regulujących działalność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, przede wszystkim ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; ogólną podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  2. realizacji zadań w interesie publicznym, w szczególności polegających na udzielaniu informacji publicznej ( w rozumieniu ustawy  z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej) oraz informacji o  środowisku (w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko); ogólną podstawą prawna takiego przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. e RODO;
  3. podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy oraz realizacji zawartej umowy; podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  4. dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami związa­nym z zawartą umową lub z uchyleniem się od jej zawarcia oraz  dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z praw i obowiązków Administratora; ogólną podstawę prawną takiego przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  5. administracji wewnętrznej jednostki organizacyjnej Administratora, w tym utrzymania infrastruk­tury, statystyki i raportowania wewnętrznego (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  6. działalności edukacyjnej i promocyjnej (art. 6 ust. 1 lit. f , art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  7. w innych celach realizowanych w oparciu o udzieloną przez Państwa zgodę na przetwarzanie danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
     

W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na pod­stawie zgody
(art. 6 ust. lit. a RODO) osobie, która udzieliła zgody przysługuje prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpły­wu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem; by cofnąć zgodę należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem podanych wyżej danych kontaktowych.

Odbiorcami danych osobowych, mogą być organy publiczne oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia w zakresie archiwizacji, usług serwisowych
i innych działań niezbędnych w celu realizacji zadań własnych.

Okres przechowywania danych

Dane osobowe są przechowywane:

  • w sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów prawa, przez okres wynikający z przepisów szczególnych.
  • przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a następnie przez okres konieczny dla zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych rosz­czeń oraz spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z zawartą umową;
  • w przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych lub złożenia sprzeciwu – do momentu odpowiednio wycofania zgody lub złożenia sprzeciwu;
     

Prawa osób, których dane przetwarzamy

W związku z przetwarzaniem danych osobo­wych, osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych (art. 15 RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia danych (art. 17 RODO), ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), przeno­szenia danych (art. 20 RODO), wniesienia sprzeciwu wobec przetwa­rzania danych (art. 21 RODO).

Powyższe prawa mogą ulegać ograniczeniu na podstawie przepisów krajowych lub Unii Europejskiej.

Podanie danych osobowych jest:

  • obowiązkowe w przypadkach, gdy przepis prawa tak stanowi;
  • dobrowolne, jeżeli dotyczy udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
  • dobrowolne, jeżeli jest ono warunkiem zawarcia umowy i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa; niepodanie tych danych osobowych skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy i realizacji obowiązków, którym podlega Administrator;
     

Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) będącego organem nadzorczym w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. 

 

W celu zaznajomienia się z przepisami prawa regulującymi przedmiotową problematyką prosimy o zapoznanie się z poniższymi aktami prawnymi:

  1. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.) – RODO (czytaj)
  2. Sprostowaniem nr 8088/18 z maja 2018 r. do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – SPROSTOWANIE RODO (czytaj)
  3. Ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000) – UODO (czytaj)
  4. Ustawą z dnia 21.02.2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. z 2019 r. poz. 730). – USTAWA WPROWADZAJĄCA RODO (czytaj)

 

Klauzula informacyjna zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości


Administrator danych osobowych - Główny Inspektor Straży Leśnej przywiązując szczególną wagę do poszanowania Państwa prywatności dokłada wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości.
Przetwarzanie Państwa danych odbywa się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności  ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125).

Szanowni Państwo;
Administrator danych osobowych - Główny Inspektor Straży Leśnej przywiązując szczególną wagę do poszanowania Państwa prywatności dokłada wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Głównego Inspektora Straży Leśnej, na podstawie art. 22 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 1206 z późn.zm.), przekazujemy informację o przetwarzaniu danych osobowych:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Inspektor Straży Leśnej z siedzibą w Warszawie przy ul. Grójeckiej 127, 02-124 Warszawa
  2. Z administratorem można skontaktować się:
    • listownie na adres siedziby administratora
    • telefonicznie: tel. 22 58 98 214;
    • pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@lasy.gov.pl lub udodo@lasy.gov.pl
  3. Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się, w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z wykorzystaniem następujących kanałów komunikacji:
    • listownie na adres siedziby Administratora,
    • telefonicznie:
      −    22 58 98 370 lub 880-752-347;
      −    22 58 98 232 lub 880-752-342.
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: udodo@lasy.gov.pl
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych, w tym zagrożeń dla porządku publicznego, zgodnie  z ustawowymi zadaniami  Głównego Inspektora Straży Leśnej, wynikającymi z zakresu powszechnie obowiązujących przepisów prawa, tj. ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, w szczególności z art. 45 ust. 1 pkt 3, art. 47 oraz art. 48a. Wskazane przepisy stanowią podstawę do wymagania od Pani/Pana podania danych osobowych, które są niezbędne do realizacji wskazanego celu.
  5. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres wykonywania ustawowych zadań Administratora, a następnie przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz zarządzenia Nr 66 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 12 listopada 2014 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji kancelaryjnej oraz Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
  6. Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom, które są uprawnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa np. organy publiczne, sądy, służby, prokuratura. Ponadto Pani/Pana dane mogą być udostępnione podmiotom współpracującym z Głównym Inspektorem Straży Leśnej, takim jak inne jednostki organizacyjne Lasów Państwowych, kancelarie prawne, podmioty świadczące usługi archiwizacji i obsługi serwisowej, operatorzy pocztowi. Odbiorcy ci zobowiązani są również do należytej ochrony ujawnionych im danych osobowych.
  7. Osobie, której dane są przetwarzane w przypadku naruszenia jej praw przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych będącego organem nadzorczym w rozumieniu przepisów ochrony danych osobowych. Skargę można wnieść za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt e-mailem: kancelaria@uodo.gov.pl lub listownie: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości w szczególności jej przepisów zawartych w artykule od 22 do 25.
 
W celu zaznajomienia się z przepisami prawa regulującymi przedmiotową problematyką prosimy o zapoznanie się z poniższymi aktami prawnymi:
  1. Ustawą z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz.U z 2019 r., poz.125) –  (czytaj)
  2. Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/680 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez właściwe organy do celów zapobiegania przestępczości, prowadzenia postępowań przygotowawczych, wykrywania i ścigania czynów zabronionych i wykonywania kar, w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylająca decyzję ramową Rady 2008/977/WSiSW  (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 89) – (czytaj)